Mozek teenagera
Vědci dlouhá léta vycházeli z předpokladu, že mozek je již plně vyvinutý v době, kdy dítě nastupuje do školky. Byli proto přesvědčeni, že náctiletí mají v podstatě dospělý mozek, který má jen „méně najeto“. V průběhu posledního desetiletí ale vědecká veřejnost zjistila, že dospívání je naprosto zása...
Uloženo v:
Hlavní autoři: | , |
---|---|
Další autoři: | |
Médium: | Kniha |
Jazyk: | Czech |
Vydáno: |
Praha :
Dobrovský s.r.o.,
2015
|
Edice: | Knihy Omega
|
Témata: | |
Tagy: |
Přidat tag
Žádné tagy, Buďte první, kdo otaguje tento záznam!
|
LEADER | 02832nam a2200337 a 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 4239100000023118 | ||
005 | 20190719123852.0 | ||
008 | 011119s2015----xr ---e-----u-------czecd | ||
999 | |c 13291 |d 13291 | ||
020 | |a 978-80-7390-190-5 | ||
040 | |a JNG507 |e AACR2 |b cze | ||
041 | 1 | |a cze |h eng | |
080 | |a 159 | ||
100 | 1 | |a Jensen, Frances E. |4 aut | |
245 | 1 | 0 | |a Mozek teenagera |
260 | |a Praha : |b Dobrovský s.r.o., |c 2015 | ||
264 | |a Praha | ||
300 | |a 225 stran ; |c 21 cm | ||
336 | |a text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a bez média |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a svazek |b nc |2 rdacarrier | ||
490 | 1 | |a Knihy Omega | |
500 | |a Přeloženo z angličtiny | ||
520 | |a Vědci dlouhá léta vycházeli z předpokladu, že mozek je již plně vyvinutý v době, kdy dítě nastupuje do školky. Byli proto přesvědčeni, že náctiletí mají v podstatě dospělý mozek, který má jen „méně najeto“. V průběhu posledního desetiletí ale vědecká veřejnost zjistila, že dospívání je naprosto zásadní etapou vývoje mozku. Doktorka Frances E. Jensenová, uznávaná neuroložka, vychází ze svých zkušeností matky dvou synů – teenagerů a dává je do souvislosti s nejnovějšími výsledky výzkumu v oblasti fungování, struktury a kapacity mozku náctiletých. Výsledkem je kniha, která je zároveň průkopnická i srozumitelná. Autorka vysvětluje, jak tyto revoluční poznatky nejen boří hluboko zakořeněné omyly o teenagerech, ale také skýtají cenné praktické rady, které pomohou dospělým i náctiletým lépe se zorientovat v záhadném světě neurobiologie dospívání. Dr. Jensenová kombinuje dobře srozumitelná shrnutí a analýzy výzkumných dat s vlastními zkušenostmi, které získala jako matka, vědkyně a přednášející. Vývoj a fungování mozku teenagera zasazuje do kontextu, do kterého patří učení a multi-tasking, stres a paměť, spánek, závislost a rozhodovací schopnosti. Kniha Mozek teenagera je zároveň precizní i srozumitelná. Je lidská a přitom říká věci na rovinu. Mozek i chování dospívajících staví do nového světla, tyto poznatky analyzuje a vyvozuje z nich konkrétní doporučení. Dozvídáme se tak, co mohou udělat rodiče, učitelé nebo dokonce i zákonodárci, aby pomohli teenagerům v bezproblémové navigaci na cestě k dospělosti. | ||
653 | |a vývojová psychologie |a neuropsychologie |a psychologie adolescentů |a dospívající mládež |a dospívání | ||
700 | 1 | |a Štika, Petr |4 trl | |
700 | 1 | |a Nutt, Amy Ellis |4 aut | |
830 | 0 | |a Knihy Omega | |
910 | |a JNG507 | ||
942 | |c KN |2 ddc | ||
993 | |0 0 |1 423910014483 |2 ddc |4 0 |6 159_000000000000000 |7 0 |9 13373 |a 299.00 |b 0 |c 5217473 |d 2017-07-02 |e 1 |f DOSP |g 159 |h 203.32 |i Beta - Dobrovský |j 4 |l DOSP |m 2 |r 2023-05-23 |s 2023-04-20 |t 5 |w 2017-07-02 |y KN |z DOSP |