Mozek teenagera

Vědci dlouhá léta vycházeli z předpokladu, že mozek je již plně vyvinutý v době, kdy dítě nastupuje do školky. Byli proto přesvědčeni, že náctiletí mají v podstatě dospělý mozek, který má jen „méně najeto“. V průběhu posledního desetiletí ale vědecká veřejnost zjistila, že dospívání je naprosto zása...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autoři: Jensen, Frances E. (Autor), Nutt, Amy Ellis (Autor)
Další autoři: Štika, Petr (Překladatel)
Médium: Kniha
Jazyk:Czech
Vydáno: Praha : Dobrovský s.r.o., 2015
Edice:Knihy Omega
Témata:
Tagy: Přidat tag
Žádné tagy, Buďte první, kdo otaguje tento záznam!
LEADER 02832nam a2200337 a 4500
001 4239100000023118
005 20190719123852.0
008 011119s2015----xr ---e-----u-------czecd
999 |c 13291  |d 13291 
020 |a 978-80-7390-190-5 
040 |a JNG507  |e AACR2  |b cze 
041 1 |a cze  |h eng 
080 |a 159 
100 1 |a Jensen, Frances E.  |4 aut 
245 1 0 |a Mozek teenagera  
260 |a Praha :  |b Dobrovský s.r.o.,  |c 2015 
264 |a Praha 
300 |a 225 stran ;  |c 21 cm 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a bez média  |b n  |2 rdamedia 
338 |a svazek  |b nc  |2 rdacarrier 
490 1 |a Knihy Omega 
500 |a Přeloženo z angličtiny 
520 |a Vědci dlouhá léta vycházeli z předpokladu, že mozek je již plně vyvinutý v době, kdy dítě nastupuje do školky. Byli proto přesvědčeni, že náctiletí mají v podstatě dospělý mozek, který má jen „méně najeto“. V průběhu posledního desetiletí ale vědecká veřejnost zjistila, že dospívání je naprosto zásadní etapou vývoje mozku. Doktorka Frances E. Jensenová, uznávaná neuroložka, vychází ze svých zkušeností matky dvou synů – teenagerů a dává je do souvislosti s nejnovějšími výsledky výzkumu v oblasti fungování, struktury a kapacity mozku náctiletých. Výsledkem je kniha, která je zároveň průkopnická i srozumitelná. Autorka vysvětluje, jak tyto revoluční poznatky nejen boří hluboko zakořeněné omyly o teenagerech, ale také skýtají cenné praktické rady, které pomohou dospělým i náctiletým lépe se zorientovat v záhadném světě neurobiologie dospívání. Dr. Jensenová kombinuje dobře srozumitelná shrnutí a analýzy výzkumných dat s vlastními zkušenostmi, které získala jako matka, vědkyně a přednášející. Vývoj a fungování mozku teenagera zasazuje do kontextu, do kterého patří učení a multi-tasking, stres a paměť, spánek, závislost a rozhodovací schopnosti. Kniha Mozek teenagera je zároveň precizní i srozumitelná. Je lidská a přitom říká věci na rovinu. Mozek i chování dospívajících staví do nového světla, tyto poznatky analyzuje a vyvozuje z nich konkrétní doporučení. Dozvídáme se tak, co mohou udělat rodiče, učitelé nebo dokonce i zákonodárci, aby pomohli teenagerům v bezproblémové navigaci na cestě k dospělosti. 
653 |a vývojová psychologie  |a neuropsychologie  |a psychologie adolescentů  |a dospívající mládež  |a dospívání 
700 1 |a Štika, Petr  |4 trl 
700 1 |a Nutt, Amy Ellis  |4 aut 
830 0 |a Knihy Omega 
910 |a JNG507 
942 |c KN  |2 ddc 
993 |0 0  |1 423910014483  |2 ddc  |4 0  |6 159_000000000000000  |7 0  |9 13373  |a 299.00  |b 0  |c 5217473  |d 2017-07-02  |e 1  |f DOSP  |g 159  |h 203.32  |i Beta - Dobrovský  |j 4  |l DOSP  |m 2  |r 2023-05-23  |s 2023-04-20  |t 5  |w 2017-07-02  |y KN  |z DOSP